Olajtócsa a nedves aszfalton — eső után született a fotó, amely az URBAN MANDALA hímzett gobelin alapjául
          szolgált. Lenyűgözött a jelenség szépsége! Természetesen más dolgok is felvetődtek bennem, a fenntartható
          fejlődés, és az a tarthatatlan állapot, amely a végsőkig tekert fogyasztásból ered.
          A tudományos felfedezések és az információk áramlásának tempója maga mögött hagyja az elavult technika
          műszaki
          és vegyi hulladékait.
        
        Az információ ledobta magáról a hordozóit, ruhát cserélt: előbb floppyt, CD-t, majd DVD-t öltött magára,
          azután szerverekbe, felhőkbe bújt…
        
        A technikai fejlődés temetetlen tetemei szegélyezik a jövőbe mutató utat.
        
        Ebben az esztelen száguldásban megálltam, pontosabban leültem hímezni, hogy egy hímzőtű segítségével
          állítsam
          meg az időt, s vigyem vissza a közvetlen lakókörnyezetbe, meditatív tartalmakként. Felvettem fonalat.
          Maga a hímzés is meditatív állapot, monotóniája mentálisan felszabadítja a gondolatok által behálózott,
          gúzsba
          kötött tudatot.
        
        A színes adathordozó lemezeket (floppy) bemutató, patchworköt idéző, steppelt anyag háziasítja a
          funkcióját
          vesztett műszaki cikket, pontosabban annak képét, amint beemeli egy lakásdíszítő funkcióba: falvédővé
          teszi.
          Thangkán, függőleges tibeti selyemzászlón jelenítem meg a szivárványszín benzinsávot.
        
        A szivárvány színeit a fehér fény szétszóródása okozza. A fehér a bön buddhizmusban a tér, az ötödik elem
          színe, ahol testet ölt minden létező. Ebben a térben bontja ki magát az állítás, ölt testet a szó szoros
          értelmében (öltött, gobelinöltésekkel, tetoválásszerűen hímzett „kivarrt” testen jelenik meg) a
          Maháparinirvána első sora: „Minden jelenség állandótlan.”
        
        Az információ hordozója, egy építési hálóra nyomtatott női test, alátámasztván az állítást, miszerint
          minden
          állandótlan, (fényáteresztő karaktere okán) a megvilágítás által áttetszővé válik,
          ezáltal csak a hímzett írásjegyek lesznek láthatóak, egyfajta árnyként, memento moriként a falon.
        
        Kapala Györgyi
        
        A kiállítás 2025. május 29. és június 20. között látogatható a galéria nyitvatartási
          idejében.